Wanneer je ervoor kiest een herlaadkaart / prepaid simkaart te kopen, zul je waarschijnlijk vrij snel merken dat het niet een hele makkelijke keuze is. Dat komt doordat er vrij veel providers zijn die prepaid diensten aanbieden.
Dit maakt het niet altijd even makkelijk om de juiste keuze voor jou te maken. Hoe weet je namelijk wel zeker of je niet teveel betaalt? En kun je een bepaalde aanbieder wel vertrouwen? Lees dit artikel voor meer informatie over het kiezen van een goede prepaid provider.
De juiste prepaid provider kiezen
Eigenlijk zijn er drie manieren om te bepalen wat een goede provider voor jou is:
- Vergelijk prepaid aanbieders op meerdere factoren
- Maak gebruik van ervaringen met de provider
- Ga na wat de mogelijkheden voor contact met een provider zijn
Vergelijk prepaid aanbieders op meerdere factoren
De meest effectieve manier om tot een goede provider te komen, is door herlaadkaarten van allerlei verschillende aanbieders te vergelijken. Een goede vergelijkingswebsite voor herlaadkaarten is Prepaidsimkaarten.be
Tijdens het vergelijken kan men precies zien hoeveel voor wat wordt betaalt. Zo zijn onder andere de bel- sms- en internet tarieven per MB te zien. Dat maakt het gemakkelijker om voordelig uit te komen en te besparen op een herlaadkaart. Verder kun je natuurlijk ook vergelijken op dingen internetsnelheid en starttarief (voor bellen), om uiteindelijk tot een simkaart van een provider te komen dat bij jou past.
Maak gebruik van ervaringen met de provider
Een van de mogelijkheden is natuurlijk ook om gewoon gebruik te maken van ervaringen van anderen. Wat zegt de rest over een aanbieder? Hebben mensen in je naaste kring ervaring met de provider, of heb je misschien zelf eerdere ervaringen? Dergelijke ervaringen kun je gebruiken om je keuze voor een prepaid provider te maken.
Ga na wat de mogelijkheden voor contact met een provider zijn
Het is vrij vervelend met een probleem te zitten, zonder dat de aanbieder van een product of dienst je daarmee kan helpen. Het is daarom altijd handig om te weten hoe goed en betrouwbaar (de klantenservice van) een provider is.
Zie je bijvoorbeeld meerdere mogelijkheden voor contact op de website van de provider, zoals onder andere e-mailen, live chatten, bellen en whatsappen? Dan betreft het een provider die hun klantenservice serieus neemt en op veel verschillende manieren bereikbaar is. Heeft een andere provider weinig manieren van contact opnemen? Dan straalt dat juist minder betrouwbaarheid en professionaliteit uit. Weet je dus nog niet zeker voor welke provider je wilt kiezen, bekijk dan altijd de website en klantenservice van aanbieders.